Managen van thuiswerken. 5 signalen die vragen om actie!

5 signalen dat je LEIDERSCHAPSSTIJL niet effectief is voor ‘thuiswerkers’

Leiderschapsvaardigheden zijn nu meer dan ooit van cruciaal belang, maar hoe weet je of jouw leiderschapsstijl effectief is voor de collega’s die thuis werken? Pas daarom jouw stijl aan als je een van deze signalen ziet!

1. COMMUNICATIEFOUTEN: Jij en je team lijken niet meer aan dezelfde kant te staan. Draai dit om door duidelijke verwachtingen te schetsen en door frequente communicatie op verschillende manieren. Vertrouw niet alleen op e-mails of telefoontjes!

2. BETROKKENHEID NEEMT AF: Werknemers presteren niet zoals ze waren. Positieve bekrachtiging is de juiste remedie! Begin door ze te vertellen wat ze goed doen.

3. MINDER SAMENWERKING: Niemand lijkt meer met elkaar te praten. Faciliteer ‘brainstormcalls’ over specifieke onderwerpen en versterk het delen van ideeën.

4. GEMISTE DEADLINES: Deadlines zijn aan de orde van de dag. Bied aan om blokkades weg te nemen en bespreek regelmatig de voortgang om ervoor te zorgen dat je team niet van de weg raakt.

5. MEER FOUTEN: Fouten komen steeds vaker voor. Stel vragen om de oorzaak van het probleem te achterhalen en bespreek manieren waarop u afleiding kunt voorkomen en de kwaliteit kunt verbeteren.

HULP NODIG?

Hulp nodig om als team en organisatie te blijven presteren in deze lastige tijd? Schroom dan niet contact met ons op te nemen! info@viaformance.nl of direct contact via 06 29 82 01 74

Bron: aubreydaniels.com