Met een gerust hart op vakantie!


Klantgerichtheid

Als ondernemer, directeur of leidinggevende wilt u gaan voor het beste resultaat, zodat u heerlijk kunt genieten van een goed glas wijn, welverdiende vakantie of vrije tijd. Daarbij is het natuurlijk fijn als uw medewerkers met plezier het werk verrichten en de gewenste productiviteit behaald wordt.

Tekst: Merel Polinder-Foppen

De allereerste stap die we zetten om het juiste resultaat te behalen is toch wel het stellen van de vraag:

“Welk resultaat willen we behalen?”

We maken doelen specifiek en verbeteren op de output, denk hierbij bijvoorbeeld aan:

·        Aantal contactmomenten klant

·        Bestede tijd lead to deal

·        Aantal fysieke klantbezoeken

·        Orderconversie

·        Gemiddelde orderbedrag

·        Resultaat (winst) per order

Daarbij is het uitermate belangrijk dat de processen klantgericht zijn, gericht op het gewenste resultaat. Stelt iedereen de klant centraal? Levert Marketing kwalitatieve leads en wordt hier op de juiste manier opvolging aan gegeven? Zijn de medewerkers op de hoogte van de specifieke doelstellingen en wat er van hen wordt verwacht om succesvol te zijn?

ViaFormance adviseert u bij de implementatie van geïntegreerde doelen en de uitvoering in de praktijk. Voorbeeld: “Wij willen als organisatie in een maand tijd 50% van ons klantportfolio benaderd hebben en toetsen op tevredenheid.” Als de doelen zijn bepaald gaan we het gewenste gedrag specificeren dat hoort bij het gewenste resultaat. En niet onbelangrijk! Wij bieden u de tools om het gewenste gedrag daadwerkelijk te laten plaatsvinden.

Benieuwd hoe wij dit doen? Bezoek www.viaformance.nl en neem contact met ons op.