Sales prestaties meetbaar verbeteren door gedragsverandering
De vraag naar het sturen van gedragsveranderingen binnen organisaties neemt toe. U kunt hierbij denken aan het verhogen van de performance binnen het salesapparaat. Gedrag ligt hieraan ten grondslag. Waarom bellen we de nieuwe klant niet na? Waarom blijft die klacht liggen? Hoe behandelen we bestaande klanten?
Om prestaties te verbeteren is het belangrijk om eerst de gewenste prestaties helder te hebben en ervoor te zorgen dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Dan pas wordt gedrag inzichtelijk. Welk gedrag willen we zien?
Om het maximale resultaat te behalen is het gedrag vaak de ‘missing link’. De systemen werken mee (ondersteunend), de doelstellingen zijn helder, de klanten zijn voorradig maar het gewenste gedrag blijft uit. Bijvoorbeeld het nabellen van die potentiele klant, het oplossen van de klacht, aandacht geven aan de bestaande klant en het bijhouden van de klantsystemen.
Organizational Behaviour Management biedt de oplossing. Dit is een unieke methode die bewezen heeft dat prestaties meetbaar verbeterd worden door strategische gedragsverandering. Er wordt een directe relatie gelegd tussen het gewenste resultaat van de organisatie en het benodigde gedrag om dat resultaat te behalen.
Viaformance richt zich op Performance Management en implementeert verbetersystemen voor uw organisatie. Dit heeft als doel: meetbare prestatieverbetering en efficiency. Ook benieuwd naar het gedrag binnen uw organisatie? Neem dan contact met ons op.
Tekst: Merel Polinder-Foppen
Tue, 02 May